Et nyt SPWN eSports center har netop slået dørene op i Horsens. Og med kvalitets gaming-grej i millionklassen og 3 centre i Jylland, er behovet for et godt og fleksibelt alarmsystem stort. SPWN-ejeren, Michael Mikkelsen, kan nu tilgå alle centre via én App, hvor alle alarmerne er samlet.
”Jeg spawner!”
Det er en vending, som du helt sikkert vil høre, hvis du bevæger dig ind på eSports centret en våd oktober eftermiddag. Oversat til mere alment sprog, betyder det, at spilleren er ved at genopstå og derfra kan fortsætte spillet.
Og det er faktisk nu også muligt i Rædersgade 1 i Horsens, hvor eSports-kæden SPWN – affødt af selvsamme vending – slog dørene op for offentligheden d. 2. oktober 2021. Stedet hvor eSporten lever og blomstrer i fulde flor, og hvor hobby-gamere og professionelle kan mødes, lære af hinanden og styrke både deres eSports færdigheder og sociale netværk.
Intet er overladt til tilfældighederne. Udstyret er i topklasse, forbindelsen lynhurtig og sikkerheden tilpasset herefter. For som vi alle ved, så følger pris og kvalitet oftest hinanden, og det kræver den helt rette alarmsikring, for at forsikringen vil dække eSports-kæden. ”Vi har grej for rigtig mange penge. Millionklassen. For sådant udstyr er altså bare dyrt. Derfor er vi også nødt til at have et godt alarmsystem, for at vi kan være dækket af vores forsikring.” fortæller Michael.
Fleksibelt alarmsystem til erhverv uden binding
Udover den nye lokation i Horsens finder du også SPWN i Skanderborg og Kolding. Og fremtiden byder på endnu flere SPWN-centre. Derfor søgte Michael et fleksibelt og brugervenligt alarmsystem til en god pris. Et system som kunne skabe et godt overblik over centrene – med mulighed for at tilføje flere løbende.
”Jeg tror, at vi havde inviteret tre forskellige alarm-udbydere, som skulle komme med et tilbud på en alarmløsning. Og for at gøre en lang historie kort, så var det VS Automatics system, som klart var mest fleksibelt. Det var plug and play, og der skulle ikke en masse kabeltræk og teknik til.” fortæller Michael og understreger, at bindings-forholdene også spillede en vigtig rolle ift. valget af alarm.
“
Alarmsystemet er jo i og for sig ikke det vigtigste for os. Men hvis det ikke virker, så er det!
Michael Mikkelsen
Ejer af SPWN
”Det er vigtigt for os, at vi ikke bliver bundet. Vi bryder os ikke om de store selskaber, som jo ynder at binde sådan nogle erhvervskunder som os i mindst 12 måneder. Der er det dejligt med VS Automatics rimelige fleksible abonnement. Det er dét, vi går op i – sammen med den gode service.”
Dét og så en fornuftig pris – for pengene hænger desværre ikke på træerne, når man er i gang med at opstarte et nyt center. ”Pengene er jo ikke dem, vi har flest af. Så vi sparer jo gerne, der hvor vi kan.” smiler Michael og tilføjer: ”Så i stedet for at betale nogle af de store selskaber en hulens masse penge, og i øvrigt være forpligtet i flere år frem, så er det rart at have sådan en god og prismæssig fornuftig løsning. Det ligger på det rigtige niveau i markedet, for sådan nogle kunder som os, der er relative små. Så jeg tænker, at små og mellemstore virksomheder vil have gavn af den store og dejlige fleksibilitet ved dette alarmsystem.”
3 centre samlet i én alarm-App
Valget af alarm landede på et trådløst Jablotron alarmsystem med dertilhørende App. Via Appen kan Michael og hans ansatte tilgå alle 3 centre og fjernstyre alarmsystemerne.
”Vi bruger også alarmen som et slags kontrolsystem. Jeg har en direkte oversigt over alle vores centre og kan se, om de er åbne og alarmerne frakoblet. På den måde ved jeg, om vores medarbejder er mødt ind/tjekket ud og kan dermed se, hvornår vores forskellige lokationer er i gang. Det er rart at vide, om medarbejderen er på vej, eller om der er sket noget, sådan så vi kan få taget hånd om det.” fastslår Michael, mens han viser Appen på sin mobil.
Alle SPWN-medarbejdere er blevet armeret med en 4 cifret kode og tildelt forskellige niveauer og dermed adgangsmuligheder i Appen. Michael har den overordnet administrator rolle i systemet, og kan på den måde styre og redigere alt omkring alarmerne. Herigennem kan han tildele de ansatte en mere begrænset adgang alt efter behov.
”Brugerfladen er dejlig simpel. På det punkt ligger alarmsystemet nok lidt foran alle de andre, da det kan løse de fleste opgaver på en hensigtsmæssig måde. Og så kan man også tilgå historikken på de forskellige lokationer.” fortæller en tilfreds SPWN-ejer.
Gik med forsikringsselskabets anbefaling af alarm-leverandør
Forsikringsselskaberne fastsætter forskellige sikringsniveauer for erhvervskunder, hvilke skal opfyldes for at opnå erstatning, hvis ubudne gæster kommer på besøg. Sikringsniveauet fastsættes bl.a. ud fra virksomhedens lokaler og værdier. Derfor kontaktede Michael sit forsikringsselskab for at blive klogere; ”Jeg ringede til forsikringen for at høre til forsikringsniveauet. Vi spurgte så, om de kendte nogen, som var gode til alarmer, og de anbefalede VS Automatic. Så dem gik vi videre med, da det er bedre at have det hele samlet ét sted.”
Til center-ejerens store overraskelse forløb processen forholdsvis smidig med mulighed for leverance og montering af alarmsystemet ugen efter. ”Det var på ingen måde en vanskelig proces. Og det er jo sådan noget, vi godt kan li’, så man ikke skal vente 16 uger på, at der sker noget.” forklarer Michael, og værdsætter den jyske mentalitet i samarbejdet. ”Vi havde en god snak og det hele var bare tilgængeligt. Det var ikke besværligt med en masse papir og gennemlæsning af lange kontrakter med en masse juridiske spidsfindigheder. Det var bare lige ud af landevejen. Vi ved, hvad vi får. Og det kan vi godt lide her i Jylland.” fastslår Michael med et glimt i øjet.
Op til åbningen af eSports centret, har Michael og de ansatte haft nok at se til. Derfor har det været et ekstra plus, at forløbet har været så gnidningsfrit og fleksibelt. En del af denne succes, mener Michael, skal findes i den gensidige tillid i samarbejdet.
“
Det er ikke bureaukratisk, det er ikke besværligt, det er ikke langsommeligt! Og alle de 3 ting… dem hader vi, som gerne vil have noget til at ske i morgen.
Michael, ejer af SPWN
”VS Automatic er et firma i absolut øjenhøjde med deres kunder. Per fik bare nøglerne, og så kunne han og Anders selv disponere over tiden. Og det er jo dejligt, at det kan lade sig gøre, mens vi kunne lave noget andet. At man kan have den tillid til hinanden. Og at alt bare var lavet, som det skulle være.”
Har fået et alarmsystem, som virker!
Et alarmsystem er og bliver én af de ydelser, som bare skal være der og fungere. Det bør næsten fylde så lidt som muligt i ens bevidsthed, da det netop er et udtryk for, at det så virker, som det skal. ”Alarmsystemet er jo i og for sig ikke det vigtigste for os, men hvis det ikke virker, så er det! For så er vi virkelig på spanden. Det er jo ligesom med strøm, hvis ikke det fungerer, så bliver det virkelig en kæmpe udfordring og pain.” reflekterer Michael.
Oplever du først, at alarmsystemet ikke virker, så kommer det pludselig til at fylde alverden i hverdagen. Og det er en situation, som Michael desværre har oplevet tidligere og absolut ikke vil anbefale. ”Vi har prøvet det modsatte, hvor vi nærmest ikke havde et alarmsystem som fungerede de første 3 uger, fordi der var al muligt bøvl. Og så var det pludselig os, som ikke kunne betjene systemet, hvilket jo også er et udtryk for, at det nok ikke er så intuitivt, som det burde være.”
Heldigvis er denne irritation en fjern erindring, og fejlalarmerne er nu selvforskyldte.
”Man gider jo ikke modtage fejlalarmer 3 gange om dagen. Det er ikke det sjoveste. Men dem har vi heller ikke nogen af her – udover dem jeg selv laver.” Griner Michael og afslutter; ”Men nu har jeg jo så fået testet, at alarmen virker. Og det gør den! Det er jo meget rart at vide.”