fbpx

Friis Optik har stor glæde af Jablotron alarmsystem

joblotron alarmsystem

I den hyggelige Hospitalsgade i Horsens ligger en af Friis Optiks i alt 5 butikker. Jan Friis tager godt imod os til en snak om blandt andet alarmer, generationsskifte og et motto, der lever endnu.

Friis Optik blev grundlagt i 1979 af Tonni og Bodil Friis og det var her i Hospitalsgade, det hele startede. I dag tæller optikerkæden fem afdelinger: to i Horsens, en i Juelsminde, en i Brædstrup, og en i Hedensted. Jan Friis og hans søster Malene Friis er nu 2. generation i firmaet og de brænder – ligesom deres forældre – for butikken og deres medarbejdere.

Jan fortæller, at det var hans far, der grundlagde optikerkædens værdier: En god vare til en fornuftig pris. Desuden lægges der vægt på høj faglighed og god service. Mottoet, som Tonni Friis fandt på for 40 år siden ”Vi er først tilfredse, når du er det.” efterleves stadig!

Jablotron alarmsystem styres nemt via en app

Der er alarmer i alle butikker fortæller Jan. ”Vi har altid haft alarmer, men nu styres det hele via en app og det virker bare!

Jan var blevet anbefalet af andre erhvervsdrivende at kontakte VS Automatic og det varede ikke længe, før der blev installeret Jablotron alarmsystem i alle butikker. Jan uddyber: ”Nu har jeg et godt overblik over butikkerne – også når jeg er på ferie. Jeg kan selv administrere koder og bestemme, hvem der skal have adgang til butikkerne. Hvis der er indbrud, går alarmen og en vagt kører altid ud for at undersøge, hvad der sker. Det giver en stor tryghed at vide, at der er hurtig udrykning og jeg holdes løbende orienteret om, hvad der sker”.

Sikringsniveau køres op – og med god effekt

Butikken i Hedensted har i mange år døjet med indbrud, da tyvene ved, at der går mindst 15 minutter før Politiet kommer – enten fra Horsens eller Vejle. Jan forklarer, at de kørte sikrings-niveauet op i Hedensted, for at gøre det sværere for tyvene at bryde ind. Nu er der både tåge-kanon, panserglas og rullegitter i Hedensted butikken og det har mindsket antallet af indbrud væsentligt.

”Jeg er meget tilfreds med VS Automatic. De er professionelle og har altid ydet supergod rådgivning og service. De har det udstyr, der skal til – også når der skal bruges ekstra sikringer som fx tågekanon. Privat har jeg også fået installeret alarm af firmaet.” fortæller Jan.

Alarm og sikring skal virke – ellers er der ingen erstatning

Forsikringsselskaberne stiller krav til dig, der driver en virksomhed. Der er i alt seks sikrings-niveauer og hvert niveau beskriver nøje hvilke krav, der er til låse, forstærkninger af bygningsdele, gitre, elektronisk alarmovervågning m.m. Dit sikringsniveau er et udtryk for den risiko, din virksomhed har for et indbrud. Dit niveau fastlægges ud fra de varer, du sælger og værdien af disse varer samt af det it-udstyr, du selv bruger i virksomheden. 

Du skal altid anvende en certificeret installatør til at montere din sikring i dit firma. Installatøren udsteder en erklæring om, at sikringen er udført i henhold til dit sikringsniveau. Dermed opfylder du forsikringsselskabets krav og kan med ro i sindet søge erstatning ved et eventuelt indbrud.

VS Automatic har AIA certificerede installatører (AIA = Automatisk Indbruds Alarmanlæg), som myndighederne kræver ved alarminstallationer. Medarbejderne deltager desuden løbende i Sikkerhedsstyrelsens kurser, så de har den nyeste viden indenfor alarmsikring.

Professionel samarbejdspartner

VS Automatic har mange års erfaring indenfor alarm og overvågning og tilbyder forskellige alarmpakker, alt efter hvilket behov en kunde har. Jablotron er et populært alarmsystem og man kan tilkøbe ekstra udstyr som fx kan overvåge vand- og gasudslip, strømsvigt og brand. Endvidere har du mulighed for at få udstyr installeret, der sikrer en konstant temperatur og fugtighed i et lokale. Kort sagt: en skræddersyet løsning til netop dit behov.

Læs mere om vores alarm- og overvågningssystemer her.

Inden vi tager afsked med Jan, tilføjer han, at nu er det ham, der anbefaler VS Automatic til andre. ”Og er der noget, der driller eller vi har nogle spørgsmål, får jeg hurtig respons og hjælp. Vi føler os meget trygge og får altid en fin service” slutter Jan af med, inden vi takker af for i dag.

Anbefalede indlæg

Fordi du læste indlægget, tror vi at du kan lide disse indlæg.