fbpx

Effektiv fjernsupport: Kom hurtigt videre – lige meget hvor du er!

Effektiv fjernsupport

Det er hverken geografisk afstand eller ferier, som skal komme imellem os og vores kunder. Vores programmĂžr, Frederik, fortĂŠller her om fordelene ved fjernsupport og forklarer, hvordan fjernsupport rent teknisk fungerer. Vi yder en effektiv fjernsupport, sĂ„ du kan komme hurtigt videre – lige meget hvor du er!

Med fjernsupport har lokation pludselig ikke lĂŠngere sĂ„ stor betydning, da du kan fĂ„ teknisk support, uanset hvor du befinder dig geografisk. Teknikeren er ikke nĂždsaget til at mĂžde fysisk op, for at udbedre problemet, da det i stedte kan lĂžses online. Du sparer derfor tid og penge, da problemet kan lĂžses hurtigt og effektivt – lige nĂ„r det opstĂ„r.

Vores programmĂžr, Frederik, fortĂŠller: ”FĂžr vi kunne tilbyde fjernsupport, skulle en kunde – lad os sige fra Middelfart, betale os for minimum to timer i kĂžretid. Alene dĂ©t kan de spare ved at gĂ„ direkte pĂ„ opgaven og fejlfinde med det samme, nĂ„r vi yder fjernsupport. Kunden sparer derfor tid, og tid er lig med penge.”

Der er derfor mange fordele ved at benytte fjernsupport, da det ikke er nÊr sÄ omkostningstungt for dig og din virksomhed. Du kan bl.a. let fÄ:

✅ lavet programéndringer (fx tilfþjelse af nye produkter til din produktion).

✅ oprettet nyt udstyr pĂ„ PLC’en.

✅ foretaget fejlfinding pĂ„ dit anlĂŠg, sĂ„ du hurtigt kan komme videre.

✅ assistance til at betjene dit anlég.

LÊs ogsÄ: Robotter i industrien og PLC-lÞsninger

 

”TĂŠnk, hvis jeg ikke kunne hjĂŠlpe online pĂ„ et anlĂŠg i Nigeria.
Det ville jo tage flere dage, fĂžr jeg kom derned, for derefter mĂ„ske kun at supervisere i en Âœ time. Med fjernsupport fĂ„r vores kunder en hurtigere responstid og dermed mindre nedetid.
Og det er ikke kun fejlfinding, som vi foretager online. Oftest drejer det sig ogsĂ„ om, at kunden Ăžnsker at foretage programĂŠndringer, eller blot har brug for assistance til at betjene anlĂŠgget.”

Frederik, programmĂžr i VS Automatic.

fjernsupport hjaelp

Hvordan fungerer fjernsupport rent teknisk?

Siden du lÊser med her, har du formentlig allerede en rimelig god idé om, hvad fjernsupport er. Derfor hopper vi det fÞrste step over og gÄr direkte videre til den mere tekniske forklaring af, hvad fjernsupport er. Vi har fÄet Frederik til at besvare dette spÞrgsmÄl:

“Helt teknisk fungerer det sĂ„dan, at vi leverer et modem til kunden, som forbindes til en cloud-lĂžsning via kundens eget internet eller mobildata. Denne lĂžsning laver en VPN-forbindelse mellem os og kunden. Modemmet kobles derefter til kundens udstyr/maskine, hvorved vi kan pĂ„begynde vores fjernsupport.”

Vi anvender programmet, Teamviewer, til at yde fjernsupport. Det er et af de fÞrende fjernstyringsprogrammer pÄ markedet, og du kan downloade programmet gratis via vores hjemmeside her. Vi anvender Teamviewer grundet:

✅ Brugervenligheden

✅ Sikkerheden

✅ Fleksibiliteten – da Teamviewer kan anvendes pĂ„ ĂŠldre enheder samt mobilenheder.

Programmet giver os derfor mange muligheder, da vi kan fjernsupporte mobile enheder, iPads samt computere. Og med LIVE iOS-enhedsskÊrm og styring kan vi bÄde skÊrmdele med Apple og Androide.

NĂ„r vi taler fjernsupport, er det vigtigt at understrege, at alle informationer behandles fortroligt, og at du til enhver tid kan afbryde en igangvĂŠrende support.

Effektiv fjernsupport – selv pĂ„ gyngende grund⛔

For os er den gode service alfa og omega. Vi finder altid en lĂžsning, lige meget hvor du – eller vi – befinder os.

Dét blev sÊrlig tydeligt pÄ en varm sommerdag, hvor alt Ändende ro og fred pÄ VS Automatic kontoret, og ferierne var skudt i gang. Men nÄr en kunde akut har brug for hjÊlp, sÄ smider vi, hvad vi har i hÊnderne og lÞser opgaven
 ogsÄ pÄ denne dag, hvor de store fordele ved fjernsupport virkelig kom til udtryk. Frederik fortÊller:

”Det var sommerferie og vores programmĂžr var pĂ„ bĂ„dtur og befandt sig midt ude pĂ„ vandet, da vores kunde i Nigeria havde brug for support. Og som altid, sĂ„ finder vi en lĂžsning – sĂ„ han sad med hans telefon i bĂ„den, og fjernstyrede en af PC’erne pĂ„ vores kontor i Horsens, hvorfra han kunne fjernstyre og supporte vores kundes PC i Nigeria. Det viser jo bare, hvor mange muligheder der er med fjernsupport.”

Har du ogsÄ brug for effektiv fjernsupport?

Lyder fjernsupport som et stĂŠrkt kort pĂ„ hĂ„nden? SĂ„ udfyld formularen her eller kontakt os pĂ„ ☎  (+45) 75 64 18 99. Vi stĂ„r altid klar til at hjĂŠlpe og rĂ„dgive dig mod den bedste lĂžsning – uanset hvor du befinder dig i verden. 🌐

Vi vil lade Frederik fĂ„ det sidste ord i dette blogindlĂŠg – da det mĂ„ske vil vĂŠre ham, som du fĂ„r i rĂžret, nĂ„r du har brug for fjernsupport.

”Min fornemmeste opgave er at servicere vores kunder. Hvad enten det drejer sig om at besvare spĂžrgsmĂ„l eller fĂ„ en maskine op at kĂžre igen. Det vigtigste er, at vores kunder kan komme videre sĂ„ hurtigt som muligt!”