fbpx

Effektiv fjernsupport: Kom hurtigt videre – lige meget hvor du er!

Effektiv fjernsupport kom hurtigt videre

Det er hverken geografisk afstand eller ferier, der skal komme imellem os og vores kunder. Vores programmør, Frederik, fortæller her om fordelene ved fjernsupport og forklarer, hvordan fjernsupport rent teknisk fungerer. Vi yder en effektiv fjernsupport, så du kan komme hurtigt videre – lige meget hvor du er!

Med fjernsupport har lokation pludselig ikke længere så stor betydning, da du kan få teknisk support, uanset hvor du befinder dig geografisk. Teknikeren er ikke nødsaget til at møde fysisk op for at udbedre problemet, da det i stedte kan løses online. Du sparer derfor tid og penge, da problemet kan løses hurtigt og effektivt – lige når det opstår.

Vores programmør, Frederik, fortæller: ”Før vi kunne tilbyde fjernsupport, skulle en kunde – lad os sige fra Middelfart, betale os for minimum to timer i køretid. Alene dét kan de spare ved at gå direkte på opgaven og fejlfinde med det samme, når vi yder fjernsupport. Kunden sparer derfor tid. Og tid er lig med penge.”

Der er derfor mange fordele ved at benytte fjernsupport, da det ikke er nær så omkostningstungt for dig og din virksomhed.

Med fjernsupport kan du bl.a. let få:

✅  lavet programændringer (fx tilføjelse af nye produkter til din produktion).

✅  oprettet nyt udstyr på PLC’en.

✅  foretaget fejlfinding på dit anlæg, så du hurtigt kan komme videre.

✅  assistance til at betjene dit anlæg.

Læs også: Robotter i industrien og PLC-løsninger

Hvordan fungerer fjernsupport rent teknisk?

Siden du læser med her, har du formentlig allerede en rimelig god idé om, hvad fjernsupport er. Derfor hopper vi det første step over og går direkte videre til den mere tekniske forklaring af, hvad fjernsupport er. Vi har fået Frederik til at besvare dette spørgsmål:

“Helt teknisk fungerer det sådan, at vi leverer et modem til kunden, som forbindes til en cloud-løsning via kundens eget internet eller mobildata. Denne løsning laver en VPN-forbindelse mellem os og kunden. Modemmet kobles derefter til kundens udstyr/maskine, hvorved vi kan påbegynde vores fjernsupport.”

Vi anvender programmet, Teamviewer, til at yde fjernsupport. Det er et af de førende fjernstyringsprogrammer på markedet, og du kan downloade programmet gratis via vores hjemmeside her. Vi anvender Teamviewer grundet:

☑️  Brugervenligheden

🔒  Sikkerheden

📲  Fleksibiliteten – da Teamviewer kan anvendes på ældre enheder samt mobilenheder.

Programmet giver os derfor mange muligheder, da vi kan fjernsupporte mobile enheder, iPads samt computere. Og med LIVE iOS-enhedsskærm og styring kan vi både skærmdele med Apple og Androide.

Når vi taler fjernsupport, er det vigtigt at understrege, at alle informationer behandles fortroligt, og at du til enhver tid kan afbryde en igangværende support.

Citat Frederik Effektiv Fjernsupport

Effektiv fjernsupport – selv på gyngende grund

For os er den gode service alfa og omega. Vi finder altid en løsning, lige meget hvor du – eller vi – befinder os.

Dét blev særlig tydeligt på en varm sommerdag, hvor alt åndende ro og fred på VS Automatic kontoret, og ferierne var skudt i gang. Men når en kunde akut har brug for hjælp, så smider vi, hvad vi har i hænderne og løser opgaven… også på denne dag, hvor de store fordele ved fjernsupport virkelig kom til udtryk. Frederik fortæller:

”Det var sommerferie og vores programmør var på bådtur og befandt sig midt ude på vandet, da vores kunde i Nigeria havde brug for support. Og som altid, så finder vi en løsning – så han sad med hans telefon i båden, og fjernstyrede en af PC’erne på vores kontor i Horsens, hvorfra han kunne fjernstyre og supporte vores kundes PC i Nigeria. Det viser jo bare hvor mange muligheder, der er med fjernsupport.”

Har du også brug for effektiv fjernsupport?

Lyder fjernsupport som et stærkt kort på hånden? Så udfyld formularen her eller kontakt os på ☎️  (+45) 75 64 18 99. Vi står altid klar til at hjælpe og rådgive dig om den bedste løsning – uanset hvor du befinder dig i verden. 🌐

Vi vil lade Frederik få det sidste ord i dette blogindlæg – da det måske vil være ham, som du får i røret, når du har brug for fjernsupport.

”Min fornemmeste opgave er at servicere vores kunder. Hvad enten det drejer sig om at besvare spørgsmål eller få en maskine op at køre igen. Det vigtigste er, at vores kunder kan komme videre så hurtigt som muligt!”

Anbefalede indlæg

Fordi du læste indlægget, tror vi at du kan lide disse indlæg.