GOD SPARRING GAV DET HELT RIGTIGE LYS I MIDDELFART SPAREKASSE

VS Automatic gav vigtige input til indretningen af byens nye bankfilial

Imponerende god sparring, effektivt arbejde og et stærkt resultat. Sådan sammenfatter Erik Harloff Nissen, der er ejendomschef i Middelfart Sparekasse, det samarbejde, som pengeinstituttet har haft med el-installatør VS Automatic om den nye filial på Høegh Guldbergs Gade.

Filialen, som Middelfart Sparekasse åbnede 18. januar, er ca. tre gange større end den hidtidige på Strandkærvej, og fra begyndelsen vidste Erik Harloff Nissen, at indretningen skulle være helt anderledes. Derfor er han glad for den sparring, han undervejs havde med VS Automatic, ikke mindst i skikkelse af overmontøren fra VS Automatic. En sparring, der bl.a. betød et bedre valg af lys end det, der oprindelig var planlagt – ikke mindst på resposen.

-Vi havde først tænkt på lysskinner, men overmontøren påpegede, at vi ville få et langt bedre lys og et mere indbydende rum ved at bruge 60/60-armaturer med LED-lys. Heldigvis valgte vi at lytte til ham, for det fungerer perfekt med et behageligt lys, der næsten ligner ovenlysvinduer og som dermed er med til at gøre rummet større, siger Erik Harloff Nissen.

Vi valgte rigtigt!

For ham passer de valgte armaturer godt til det lidt rå udtryk, som den nye filial også rummer; med ren beton og synlig rørføring under lofterne.

-Den oprindelige løsning var nok blevet for bombastisk. Det her fungerer perfekt, siger ejendomschefen, der tilføjer, at medarbejderne er rigtig glade for lyset og hele indretningen i filialen.

For VS Automatic har forløbet også været en positiv oplevelse:

-Vi vil altid gerne bidrage med vores erfaringer, og så er det dejligt med en kunde, som ikke bare indbyder til sparring, men også tør lytte til os og ændrer på planerne, fordi de tror på vores ekspertise, siger han.

Erik Harloff Nissen er ikke i tvivl om, at Middelfart Sparekasse valgte rigtigt med VS Automatic.

-Hele vejen igennem har vi følt, at arbejdet var i gode hænder. Det begyndte allerede ved allerførste møde, hvor de kom med ideer og nogle faglige input, vi virkelig kunne bruge til noget. Da arbejdet så gik i gang, er det hele forløbet effektivt og professionelt, og de elektrikere, der har været her, har været fleksible og imødekommende, samtidig med at vi tydeligt har kunnet mærke en professionel stolthed ved arbejdet, siger han.

Respekt for arbejdet

Han peger på et par andre områder, hvor VS Automatic har imponeret ham:

-De foreslog en løsning med gulvbokse til ledninger, hvor ledningerne er skjult i gulvet. Så undgår vi en masse spaghetti, der hænger rundt om hver enkelt bord. Det blev tilpasset i et godt samarbejde, så udtrykket blev helt rigtigt. Hele it-systemet var gjort klar til drift, så vores egne it-folk bare skulle plugge ind og trykke på knapperne – så kørte det. Dén slags er en kæmpe fordel for et pengeinstitut, der er dybt afhængig af it, siger Erik Harloff Nissen og tilføjer:

-Samtidig har vi fået en fin og æstetisk finish ned i detaljerne af den slags, som for mig viser, at der er god, gammeldags respekt for jobbet.

Hele processen med at installere lys, netværk samt solafskærmningen på de store glaspartier har taget VS Automatic ca. syv uger. Arbejdet gik i gang 1. december og der har været fart på. Tre elektrikere fra firmaet har haft deres daglige gang i den nye filial, nogle dage endda flere. Desuden blev dagene mellem jul og nytår taget med, og mange af arbejdsdagene endte flere overtimer for at nå i mål.

-Indsatsen har været meget dedikeret, siger Erik Harloff Nissen, mens VS Automatic konstaterer, at ”der har været tryk på”.

Mange nye kunder

Der er også tryk på for Middelfart Sparekasse, som i fjor fik tilsammen ca. 5.000 kunder og i øjeblikket oplever en tilstrømning på ca. 500 nye kunder hver måned – en stor del af dem i Horsens, hvor der snart kommer flere medarbejdere til. Dermed bliver afdelingen på Høegh Guldbergs Gade arbejdsplads for 16 medarbejdere.

-For os er den personlige kontakt vigtig, og vi har stadig en kasse, hvor kunderne kan hæve kontanter. Samtidig får vi flere erhvervskunder, og disse nye rammer er utroligt velegnede til tage godt imod dem. Vi var blevet lidt pressede på Strandkærvej, men nu har vi plads til vækst – og kunderne kan stadig køre lige til døren og parkere gratis, siger afdelingsdirektør Jacob Beier Banke.

Han og Middelfart Sparekasse i Horsens slog dørene op 18. januar, og torsdag 9. februar er nye og eksisterende kunder indbudt til reception i de nye lokaler. Receptionen finder sted fra kl. 14 til 17.

Kort om Middelfart Sparekasse:

Grundlagt i 1853 som en lokal sparekasse, der for alvor begyndte at vækste i trekantområdet omkring 1990. I dag har sparekassen ca. 300 medarbejdere fordelt på 18 afdelinger og ca. 67.000 kunder.

Middelfart Sparekasse er flere gange blevet kåret som Danmarks Bedste Arbejdsplads, senest i 2016. I både 2014, 2015 og 2016 er Middelfart Sparekasse udpeget som det mellemstore pengeinstitut i Danmark, der har de mest tilfredse kunder.

Læs mere på midspar.dk.

DIBS - Payments made easy